STACJA ANIELKÓW

STACJA ANIELKÓW

czwartek, 13 listopada 2014

Szczepienie i Poradnik żywienia niemowląt

Za nami kolejne szczepienie. W połączeniu z zarysowującymi się zębami (jak to określiła nasza pani doktor) dały mamie ciężkie popołudnie :/ A ironia losu oczywiście musiała sprawić, że tata był po południu na szkoleniu, na które sama go namówiłam :)

O dziwo po samym zastrzyku Aniela nie płakała tak długo, jak poprzednio. Poza szczepieniem ważna była sama wizyta u lekarza. I niestety, tak jak się obawiałam, Aniela nie przybrała rewelacyjnie - 420 g przez ponad miesiąc :/ 28 listopada mamy pierwszą wizytę u alergologa, więc i tak potrzebne było skierowanie na badanie krwi i moczu, ale pani doktor poleciła od razu zrobić także żelazo. Staram się nie martwić na zapas, na razie będziemy próbować złapać siusiu :) 

Przy okazji zapytałam lekarkę o rozszerzanie diety. Uznała, że skoro Aniela częściowo nadal musi być karmiona Nutramigenem i w dodatku ma słaby apetyt oraz kiepsko przybiera to należy zacząć wprowadzać powoli inne pożywienie. Postanowiłam, że wstrzymam się z tym do czasu wizyty u alergologa (Aniela będzie miała wtedy 5 miesięcy i 1 tydzień), zobaczymy czego dowiemy się w tej Poradni. Na razie jutro spróbuję zrobić test, czy wysypie córcię, kiedy zjem żółtko (po całym jajku wysypka pojawia się po kilku godzinach). 

Zbieg okoliczności sprawił, że dziś rano włączyłam telewizor, kiedy w "Pytaniu na śniadanie" trwała rozmowa o nowej publikacji "Poradnik żywienia niemowląt" (do ściągnięcia np. na www.1000dni.pl). Oczywiście musiałam ją już dziś przejrzeć :) Generalnie - upewniłam się w tym, co wymyśliłam kilka dni temu odnośnie diety: w 6. miesiącu zacznę Anielę zapoznawać z nowymi smakami. Najpierw po odrobince warzywa pojedynczo, później owoce, a mleko ograniczymy dopiero kiedy córcia skończy pół roku.

Na razie mam nadzieję, że nie będzie potrzebna teraz suplementacja żelaza :/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz